Predstavu "Predmet Medeja" o ženi koji su preuzeli nagoni za osvetom, jednako kao i ljubavlju, porivi, skoro pa animalni, a koji ne dopuštaju više razumski, racionalni odnos prema sebi, okolini, stvarnosti, režirao je Diego de Brea koji je i autor scenografije. Dramaturškinja je Kata Đarmati, kojoj je Euripid bio polazište, a potom je tekst gradila na drugim ostvarenjima. Kostimografkinja je Lina Leković, dizajn svjetla sa de Breom su uradili Dejan Kalezić i Sreten Milošević, a video i foto-materijal Duško Miljanić i Vukša Vujošević, a zvuk je obradio Filip Radević. Uloge tumače Nada Vukčević (Medeja), Jovan Dabović (Kreont), Luka Stanković (Jason), Jelena V. Đukić (Žena), Ivona Raković (Kreontova kćerka) i Predrag Pavićević (Kerber).
Prema riječima reditelja Dijega de Bree, izlazak iz okvira mita bio je put kojim se vodio. Odnosno, kaže on, htio je da pokaže da je Medeja jedna od nas, ali, ona koja ide do kraja razotkrivajući bračne i laži u društvu.
– Ključ za razumijevanje Medeje je u traženju istine. Ona može nastaviti da živi jedino pod uslovom istine. To je ujedno uslov i da se publika može dijelom s njom identifikovati - kaže de Brea, dodajući i da joj je zato zadao savremeni okvir. Napominje i da Medeja, na svoj brutalan način, uspijeva da raskrinka pakao u kojem živimo, da s tim radikalno raskrsti, da donese odluku i korjenito mijenja stvari, što je, kaže de Brea, ipak ne oslobađa krivice za sve što je uradila.
Nada Vukčević, prvakinja drame CNP-a, donosi na scenu Medeju. Lik, uloga je kompleksna, kaže ona. I rad na predstavi je bio specifičan i izazovan, jer je reditelj svaku scenu gradio na drugačiji način, kaže Vukčević.
– Ovu predstavu zovem "maraton". Ovo je "sportska predstava", i spolja, i iznutra, i duševno, i emotivno, na razne načine - kaže Vukčević, napominjući i da zahtijeva veliku koncentraciju. Ističe da joj je ovo dosad "najslađa" uloga uprkos njenoj žestini, komplikovanosti, mračnosti, animalnosti, igra je s elanom i srcem.
