
Knjiga "Hamlet na korzou" Milorada Boškovića promovisaana je u Podgorici, i to u Crnogorskom narodnom pozorištu, gdje je autor ove zbirke pozorišnih kritika, osvrta, tekstova o sedmoj umjetnosti i dramskim umjetnicima jedno vrijeme bio upravnik.
"Hamlet na korzou", čije ime je svojevrni omaž zbirci stihova Tija Ujevića "Auto na korzou" koji je jedan veliki pjesnik napisao i objavio u Nikšiću 1032. godine, akademik Nenad Vuković doživljava "kao polifoniju autorovih sjećanja i podsjećanje šta Bošković nekad radio i uradio".
U ovaj rukopis, na jedno mjesto Bošković je smjestio svoje iskustvo - dugi niz godina sticano, baveći se pozorišnom i filmsmkom istorijom, kritikom i pisanjem scenarija, kazao je on.
– On kao da doziva sjećanja i iz bogatog prediva izdvaja događaje, djela, imena, izdvaja i objedinjava u sadržaj knjige vezane za neke od paradigmi u kulturi Crne Gore, posebno crnogorske pozorišne i filmske umjetnosti – istakao je akademik.
Slavojka Marojević, urednica izdavačke djelatnosti Nikšićkog pozorišta, koji je ovu knjigu objavio u saradnji sa CNP-om, istakla je da ova knjiga sadrži blizu 30 naslova, eseja, osvra, osvrta, komentara, studija i ogleda, kao i reportaža nastala tokom Boškovićevih posjeta teatarskih kuća kako na zapadu tako i istoku.
Ona je naglasila da je kao priređivača i urednicu posebno impresioniralo nastojanje Boškovića da kroz čitav rukopis ukaže na pojedince ali i na opšta mjesta u djelima u kojima su oni doprinijeli usponu dramske i filmske umjetnosti u Crnoj Gori.
– Ovo je za mene čista nadrealistička proza u kojoj autor govori i iznosi svoje impresije i sjećanja – naglasio je reditelj Blagota Eraković, jedan od "likova" u Boškovićevoj knjizi, čijim režijama je posvećeno dosta redaka ove jedinstvene studije o dramskoj umjetnosti kod nas.
On se nije složio sa autorovom konstatacijom da je pozorište jedina umjetnost koje "umire, odlazi u zaborav", već da je riječ o stvaralaštvu koje "prelazi u metafiziku".
Eraković je ocjenio da je ovakva knjiga dragocjena i da treba da ohrabri ljude iz svijeta pozorišta i filma da pišu o svojoj profesiji, kolegama i umjetnicima.
U osnovu estetike i etike ove knjige utkani su talog iskustva, nostalgija i dijalog sa sjećanjem, kazao je Bošković.
– Pozorište stvara novi svijet i nove dejstvujuće principe. No, u tom stvaranju nije dovoljno imati samo želju ili ideju za neki novi svijet. U tom procesu mora se, prije svega, poštovati dar i energija igre – kazao je on.
Ona je kazao da se klanja umijeću, obrazovanju, ambiciji današnjih dramskih umjetnika temeljne krovne institucije crnogorske kulture i pozorišnoj tradiciji naše zemlje, kao i posvećenosti i postojanosti glumaca koji su nastavili da se bave umjetnošću nakon požara koji je do temelja uništio zgradu CNP-a, koja je obnavljana osam godina.
Promociju je vodila Branka Vukašinović, urednica izdavačke djelatnosti CNP-a.
S.Ć.
Коментари (0)
Оставите свој коментар