
Kako je u razgovoru s novinarima Ostojić pojasnio rad „Ekstraktivizam sjećanja“ se sastoji od video rada i instalacije na podu od praha lignita. Radom se tretira, kako navodi umjetnik, „ideologija“ ekstrakcije, a koja je neodvojiva od rudarstva. Napominje da toj „ideologiji“ ekstrakcije on, kao i svi ostali građani Pljevalja, neposredno svjedoči, sa svim njenim pozitivnim i negativnim posljedicama.
– Ključ mog rada je priča o ekstrakciji sjećanja, ali i zemljišta koje se pomjera, gdje pritom nema mogućnosti da se jedno takvo sjećanje nadomjesti - kaže Ostojić.
Napominje i da se u ovom radu bavi pitanjima koja njega kao vizuelnog umjetnika zanimaju. U prvom redu to je organizacija materijala - pulverizovanog lignita.
– Ovaj lignit na podu formiran je u jednoj apstraktnoj geometrijskoj formi pravougaonika, a koja je oblikovana idejom da posmatrač i ne može da razumije o čemu se radi dok ne vidi propratni dokumentarni materijal. Ta dokumentacija dopunjuje i prikazuje pravo lice tog materijala - kaže Ostojić.
Činjenica da je najtvrđi ugalj pretvoren u prah, kaže, nije njegov učinak, već je kao takav, standardizovan izašao iz Rudnika uglja Pljevlja. Zato svaki segment njegovog rada ima dokumentarni karakter. Jer, lignit u prahu posljedica je svakodnevnih istraživanja svojstava uglja u pljevaljskom Rudniku, i ovo je standardizovan proizvod.
Insistira na pitanjima vezanim za proces rada, kao i na standardizaciji u umjetnosti uopšte, jer ga to kao umjetnika zanima.
– Pitanje standarda je opšte mjesto u umjetnosti. A, ovdje se radi o standardizaciji eksploatacije, standardizaciji proizvoda, i to ne samo eksploatacije lignita, već i umjetnika i umjetničkog rada u lokalnoj sredini u kojoj umjetnik djeluje - naveo je Ostojić.
Pored rada Ostojića i Pavićević Marković, publika može pogledati i ostvarenja Aleksandre Aranitović, Ane Raičević, Brana Martinovića, Branke Kovačević, Ivane Milić, Željke Jovićević, Nikole Pavlićevića i Saške Bojić.
Коментари (0)
Оставите свој коментар